Co zrobić aby nasze plakaty bez trudu docierały do klientów? Jest kilka żelaznych zasad, dzięki którym znacząco można podnieść skuteczność przekazu marketingowego.

Uprość przekaz

Wielu twórców plakatów wychodzi z założenia, że im bardziej rozbudowany i skomplikowany będzie plakat, tym lepiej zostanie odebrany. Nic bardziej mylnego. Musimy zdać sobie sprawę, że ludzie zaledwie zerkną na nasz plakat. Jedynie prosty i czytelny projekt jest w stanie zwrócić na siebie uwagę i przekazać konkretne informacje. Dzięki skupieniu się na jednym motywie możemy sprawić, że plakat będzie widoczny nawet z daleka. Taka jest przecież rola plakatu. Stąd lepiej postawić na czytelność i przejrzystość niż na skomplikowany projekt, który jedynie zirytuje odbiorcę. Uproszczenie przekazu wiąże się też z ograniczeniem liczby słów. Lepiej postawić na jedno, czytelne hasło niż na zawiłe zdania, z których czytelnik niewiele się dowie.

Zwracaj się bezpośrednio do swojego odbiorcy

To jedna z podstawowych cech każdej reklamy, nie tylko plakatów. Zwracając się do potencjalnego klienta w sposób bezpośredni, skracamy dystans, która nas od niego dzieli. Zwroty typu przyjdź, dowiedz się więcej, skontaktuj się z nami w jasny sposób komunikują to, co mamy potencjalnemu klientowi do przekazania. Zwrot bezpośredni i użycie liczby pojedynczej wzmocni w odbiorcy przekonanie, że zwracamy się wprost do niego.

Zachowaj kontrast

To kolejny sposób na zachowanie czytelności plakatu. Wyraźne, dobrze skontrastowane ze sobą barwy sprawią, że plakat nie będzie się ?rozmazywał? i będzie czytelny nawet z kilkunastu metrów. Z pewnością przyciągnie to także uwagę odbiorców.

Zaskocz odbiorcę

Jeśli chcesz, aby Twój plakat zaintrygował i zrodził w odbiorcy ciekawość ? zaskocz go kreatywnym pomysłem. Oczywiście nie można przesadzić. Chodzi o to, aby plakat przyciągnął, ale jednocześnie zachował jasny i konkretny przekaz. To przecież nie kalambury. Ważne także, aby pamiętać, że logo umiejscowione w widocznym miejscu pozwoli klientowi od razu zidentyfikować firmę lub markę, co jest istotnym elementem kampanii plakatowej.

 

Plakaty